Altijd bereikbaar
Altijd een contactoptie die bij jou past
Altijd dichtbij
Kantoren in heel Nederland
Altijd klantgericht
Advies voor jouw persoonlijke situatie

Altijd bereikbaar en dichtbij, dus.

Veelgestelde vragen

Wat moet ik doen bij schade?

Schade? Dat is nooit leuk… Maar wij helpen je graag. Ga naar de Vestigingen pagina en klik jouw vestiging aan. Vervolgens kun je daar je schadeformulier digitaal invullen. Het is belangrijk dat je zo veel mogelijk documenten aanlevert en duidelijk omschrijft wat er precies gebeurd is. Zo kunnen wij de schademelding sneller én makkelijker verwerken. Vergeet ook de vervolgschade niet te omschrijven. Na ontvangst van de schademelding beoordeelt een schadebehandelaar de schade.


Naar vestigingen

Hoe lang duurt een schadeafhandeling gemiddeld?

Dit is afhankelijk van de schademelding. Een eenvoudige schademelding mét alle benodigde documenten is natuurlijk sneller afgehandeld dan een ingewikkelde schademelding waarbij wij een expert inschakelen of een tegenpartij aansprakelijk moeten stellen.


Reken bij een eenvoudige schademelding op een termijn van twee weken. Het is dan wel erg belangrijk dat de schademelding compleet is én wij alle belangrijke documenten ontvangen. Een schademelding waarbij we de tegenpartij aansprakelijk moeten stellen kan tot vier weken duren. Gaat het om een schade veroorzaakt door een buitenlandse partij? Dan kan het proces een paar maanden duren. Ook schademeldingen met letselschade duren over het algemeen langer.


Eenvoudige schademelding of niet, het is belangrijk dat je zo veel mogelijk documenten aanlevert en duidelijk omschrijft wat er precies gebeurd is. Dit zorgt ervoor dat wij de schademelding sneller én makkelijker kunnen verwerken.


Bekijk het schademeldproces >

Waar vind ik een groene kaart?

Je ontvangt je groene kaart jaarlijks (via mail of per post) op de hoofdvervaldatum van je verzekering. De hoofdpremievervaldatum is de datum dat het nieuwe verzekeringsjaar ingaat.


Je groene kaart kwijt? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag. Dit kan via de chat rechts onderin of via je eigen vestiging.

Ik ga verhuizen. Waar moet ik rekening mee houden?

Ga je verhuizen? Dan is het belangrijk dat je dit aan ons laat weten. Een verhuizing kan namelijk gevolgen hebben voor je verzekering(en).


Je verhuizing aan ons doorgeven? Neem dan contact op met jouw persoonlijke Fidus-vestiging.

Hoe kies ik voor de juiste dekking voor mijn autoverzekering?

Heb je een nieuwe auto gekocht? Dan is het verplicht om een autoverzekering af te sluiten. Een autoverzekering kent drie dekkingen: WA, Beperkt Casco en All risk.


  • WA: populair bij auto’s ouder dan 10 jaar. Deze verzekering dekt alleen de schade die je maakt aan anderen.
  • Beperkt Casco: populair bij auto’s tussen de 5 en 10 jaar. Deze verzekering dekt naast schade aan andere óók: Diefstal, Brand, Storm, Aanrijding dier, Ruitschade. 
  • All risk: Populair bij auto’s jonger dan 5 jaar. Deze verzekering is de meest uitgebreide autoverzekering. Zo dekt een All risk verzekering ook schade door eigen schuld en vermissing


Welke dekking bij jou past hangt af van de auto die je wil verzekeren. Wil je weten welke dekking bij jou past? Neem contact op met een adviseur bij Fidus-vestiging bij jou in de buurt.

Direct actie?

Neem contact met ons op

Direct schade melden

Schade is natuurlijk nooit leuk. Daarom helpen wij je graag zo snel en goed mogelijk! Lees hier waar je op moet letten.

085-8600 112 | Alarmnummer

Direct chatten

WhatsApp met Fidus Chat met Fidus

Open op werkdagen tussen 08:30 - 17:00

Direct contact

Persoonlijk en lokaal advies nodig of op zoek naar je vaste contactpersoon en contactgegevens? Zoek dan hier naar een vestiging bij jou in de buurt.